5 tipů, jak zvládnete svůj cholesterol i bez pomoci léků

Určitě to znáte z vlastní zkušenosti. Navštívili jste po dlouhé době praktickou doktorku, která vás pohnala na odběr krve. A výsledek? Zvýšený cholesterol? Pořádně vás to vystrašilo. Přitom cholesterol dokážete zvládnout i bez léků. Stačí úprava životosprávy a příště můžete jít na odběr krve ledově klidné…

Ani moc, ani málo tuku

Bez tuku vaše tělo fungovat nemůže. Tuk je totiž nedílnou součástí spousty metabolických procesů, pomáhá udržovat tělesnou teplotu, rozpouští se v něm některé vitamíny. Jde ale o to, aby v ženském těle byla správná hladina cholesterolu: ani moc, ani málo. A především je důležité snižovat hladinu „špatného“ LDL cholesterolu a naopak zvyšovat hladinu toho dobrého HDL cholesterolu. Přesně takový úkol mají ve vašem těle léky na snížení hladiny cholesterolu. Ale nebojte se. Když se do toho dáte, poradíte si i bez nich. Jak? Nejlepším řešením je zkombinovat různé způsoby pro pokles cholesterolu podle toho, co vám nejvíce bude vyhovovat. Přinášíme vám několik nápadů.

  1. Zvyšte podíl vlákniny ve stravě

Možná jste to dosud nevěděli, ale rozpustné vlákniny umí vázat cholesterol. Ten se díky tomu nedostává do krve. Proto si dopřávejte dostatek rozpustných vláknin – třeba ovesných vloček. Ovesná kaše k snídani vše vyřeší.

  1. Jezte česnek a cibuli

Flavonoid quercetin v cibuli dokáže snižovat hladinu LDL cholesterolu. Proto cibulový salát nebo čerstvě vymačkaná cibulová šťáva (dopřejte si několik lžic denně) významně pomáhá. Tutéž schopnost má i česnek, ideálně syrový. Stačí dva stroužky syrového česneku denně (ale pozor, nechoďte po tom do společnosti) a ze svých krevních testů budete mít radost. Proto se nebojte obojího. Nelíbejte ale potom svého manžela nebo partnera.

  1. Pomůže vám i koření

Některé druhy koření také blahodárně působí proti vysokému cholesterolu. Platí obzvláště o skořici a koriandru. Jako koření v běžných pokrmech to ale moc velký efekt nemá. Lepší je připravit si čaj a kousky skořice či koriandru chviličku povařit (max. 3 minut). Jeden šálek denně a máte cholesterol jako malé dítě.  Skořice má také silný vliv na snížení hladiny krevního cukru – podle studií dokáže glykémii upravit až o 30 %

  1. Jablečný ocet má blahodárný vliv

Někomu chutná, někomu ne. Ale když si představíte jeho blahodárný vliv na množství cholesterolu v krvi, možná se přemůžete. Lžíci jablečného octa do vlažné vody a nápoj vypijte před jídlem. Kromě toho, že zatočí s cholesterolem, výborně vám pročistí trávicí soustavu.

  1. Pijte zelený čaj

Dopřejte si šálek zeleného čaje denně. Ale pozor, žádné zelené čaje v lahvi ze supermarketu- takové nápoje nemáme na mysli. Sáhněte po kvalitním lístkovém čaji, který si připravíte samy doma, a během přípravy vám provoní celý byt. Dokonce i lékařské studie potvrzují vliv zeleného čaje na pokles cholesterolu v krvi.

Sdílet