Plánujete změnit práci? Připravte se na kariérní posun s předstihem


Cítíte, že je správný čas se posunout o kousek dál? Aby změna byla co nejúspěšnější a bez stresu, připravte se na svůj posun v kariéře dopředu. Udělat dobrý dojem v budoucím zaměstnání je důležité. Stejně tak i dobré reference z minulého zaměstnání. Poradíme vám, na co se připravit a co si zjistit.

Důvodů, které vás k pracovní změně vedou, může být mnoho. Důležité je si uvědomit, nebo sepsat, jaké jsou pro vás ty nejdůležitější, proč v zaměstnání nejste spokojení. Podle těchto bodů si pak vybírejte zaměstnání nové. Během pohovoru se na tyto klíčové otázky zeptejte, aby pro vás změna byla opravdu k lepšímu.

Před kariérním posunem si položte tyto otázky:

  • Jsou cíle nové pozice jasné a přiměřeně náročné? Mám samostatnost při rozhodování, která je pro výkon práce nezbytná?
  • Je pracovní náplň sestavená tak, aby bylo možné společnosti co nejvíce přispět?
  • Je možné přizpůsobit pozici mým silným stránkám a zájmům?
Mítink

Dopředu si zjistěte informace o nové pozici nebo firmě

V případě povýšení zjistěte, z jakého důvodu se nová pozice obsazuje. Pokud se jedná o zástup za mateřskou dovolenou, plynou z nové role jiné podmínky než v případě vytvoření zcela nové pozice. Pokud měníte společnost, zjistěte si co nejvíce informací od bývalých i současných zaměstnanců. Zaměřte se i na detaily. Například jak dlouho zaměstnanci ve firmě pracují a jak jsou spokojení.

Navažte spojení s budoucím zaměstnavatelem či nadřízeným

K sledování organizace vám pomohou nejen webové stránky, ale i vlastní blog organizace, profil na LinkedInu nebo na inzertních portálech, kde nové pracovní pozice zveřejňují. Během pohovoru se s vaším přímým nadřízeným poznejte a využijte možnost doptat se na detaily. Co ho například v práci nejvíce těší? S jakou nejtěžší situací se v zaměstnání vypořádal a jak ve svém týmu řeší, když něco nefunguje. Ptejte se na otázky, jejichž odpověď je pro vás skutečně užitečná.

Kancelář

Odchod ze zaměstnání vyřešte profesionálně

Dobré reference jsou pro mnoho pozic a zaměstnavatelů klíčové.  I když důvody ukončení spolupráce a následné předání agendy může být nepříjemné a vyhrocené. Vždy se snažte ke kolegům přistupovat profesionálně a s respektem. Jejich působení se také může časem změnit. Ať už se v budoucnu opět pracovně potkáte, nebo bude mít vliv na obsazení pozice, o kterou časem projevíte zájem.  

Sdílet