Recenze: 50 odstínů svobody

A je to tady! Očekávaný závěrečný díl trilogie 50 odstínů se právě promítá ve všech kinech po celém světě. Na premiéře tohoto filmového trháku jsme samozřejmě nesměly chybět ani my. Nebudeme si hrát na žádné filmové odborníky a kritiky, budeme upřímný a řekneme ti narovinu, jestli opravdu stojí za to jít se mrknout na slavného Mr. Grey znovu!

Kniha versus filmové zpracování

Začít musíme samozřejmě tím nejdůležitějším. Mnohé fanoušky zajímalo, jaké bude filmové zpracování celého příběhu oproti knize. Začne film svatbou? Nebo se budou scénáristé držet knižní předlohy a budou začínat líbánkama, kde je svatba už jen vzpomínkou? Není překvapením, že pomotanému ději v knize se tvůrci filmu raději vyhnuli. Film tak začal svatbou, kde se každá žena zamilovala (no dobře… také záviděla) do svatebních šatů Any, které z nich bezesporu udělaly tu pravou Mrs. Grey. Velkým překvapením ale bylo, jak rychle se ze svatby přeskočilo k líbánkám, a o to více, jak rychle se z líbánek přeskočilo k dalšímu ději. Celý film byl jako cestování časem. Což byl možná kámen úrazu. Však to znáš sama, když se do filmu nevžiješ hned na začátku, po celý zbytek filmu ti chybí ten pravý pocit, že jsi v něm také. A bohužel, 50 odstínů svobody je ten případ. Ale nevadí, pojďme dál.

Méně nahých scén, více zamilovaných hrdliček

V tiskových zprávách herci, a to především Dakota Johnson, uvádí, že se jim třetí díl natáčel ze všech nejlépe. Než jsme zašly na premiéru, těšily jsme se, jak skvěle bude celý příběh zakončen a právě proto se jim závěrečný díl natáčel nejlépe. Po skončení filmu nám ale došlo, že to bylo spíše proto, že v 50 odstínech svobody není stejné množství nahých scén jako v předchozích dílech. Závěrečný díl už není jen o sexu, dokonalé postavě Christiana a komplikovanosti jeho povahy.

50 odstínů svobody je film o pravé lásce a o svobodě, která následuje, když vám dojde, jak moc šťastné a zamilované jste. Čemuž napovídá i titulní písnička k filmu For You, kterou nazpívala herečka Rita Ora (Pozn. red. věděly jste, že nazpívat titulní píseň měla už k prvnímu dílu? Tvůrcům filmu se ale tak zalíbila, že jí dali rovnou roli a Rita si tak zahrála Miu Grey.) a Liam Payne. Když jsme u toho, pojďme si něco říct k soundtracku.

Soundtrack jako nejlepší část filmu

Musíme uznat, že ze všeho nejvíce jsme byly odvázané ze soundtracku k filmu! Opravdu. Výběr písní byl promyšlený a byla to skvělá trefa na branku. Ve filmu zazní i píseň z první dílu Love me like you do, která vyvolá nostalgii v každém divákovi… jak to začalo a jak dojemně to končí. Poslechnout všechny písničky si můžete (a rozhodně musíte!) na Spotify.

Závěrečný díl trilogie 50 odstínů byl příjemným zakončením celého příběhu. Čekaly jsme od něj trochu víc? To rozhodně ano. I tak se na něj ale rády podíváme znovu, až vyjde na DVD. Do té doby zůstaneme u knižní předlohy.

Hodnocení: 69%.

Trailer k filmu